MDCI Enlevement au Serail (2023)
W roku 2023 marka MDCI świętuje 20. jubileusz. Claude Marchal uznał, że to wspaniała okazja, aby na nowo zinterpretować jedną z legendarnych kompozycji, która pierwotnie została skomponowana w 2006 roku przez Francisa Kurkdjiana - dzisiaj naczelnego nosa marki Dior.
Na prośbę właściciela marki, Francis Kurdjian zgodził się skonstruować nowe perfumy, które są ucieleśnieniem kobiecego szyku i francuskiej elegancji. Enlevement au Serail znaczy "Uprowadzenie z Seraju" - to tytuł słynnej opery Mozarta, w której hiszpański arystokrata próbuje uratować swoją ukochaną z niewoli u sułtana.
Perfumy pobrzmiewają jako wielkie arcydzieło dawnej sztuki tworzenia, które przedstawiono przez pryzmat XXI wieku. To zapierające dech w piersi połączenie jaśminu, tuberozy i róży na mszystej, sandałowo-paczulowej bazie, ocierającej się o klimaty ambrowe i szyprowe jednocześnie.
Zapach olśniewa swoim bogactwem i zaskakuje misterną konstrukcją.
UWAGA: Ze względu na wyjątkowo duży koszt składników, perfumy Enlevement au Serail oferowane są w nieco wyższej cenie niż pozostałe kompozycje marki MDCI
Nuty głowy: bergamotka, mandarynka, ylang ylang
Nuty serca: tuberoza, jaśmin, róża, lak wonny
Nuty bazy: paczula, drewno sandałowe, wetiwer, wanilia, mech dębowy
Twórca: Francis Kurkdjian
MDCI
Marka MDCI tworzy dla pasjonatów i kolekcjonerów ekskluzywne perfumy oraz szlachetne, niezwykle cenione flakony. Współpracuje z największymi perfumiarzami naszych czasów. Dla firmy kreuje Francis Kurdjian, Cecile Zarokian, Pierre Bourdon, Amandine Clerc Marie czy Nathalie Feisthauer. To również jedyna marka w historii świata, dla której zapach zgodziła się stworzyć Patricia de Nicolai. Twórczyni od 30 lat odmawia wszystkim innym firmom i tworzy jedynie perfumy dla swojego własnego domu.
Tutaj czar wykwintnych zapachów potęgowany jest przez ponadczasowe piękno butelek i korków.
Za nazwą MDCI („MDCI” oznacza Marchal Dessins et Créations Indépendantes”) kryje się miłość do sztuki, pasja do perfum i pewne szczególne wyobrażenie, że szlachetne zapachy powinny być bardziej sztuką niż przemysłem - źródłem przyjemności , dumy i piękna a nie po prostu towarem. To dlatego każdy flakon jest wykonywany w małym warsztacie, osobiście przez twórcę marki i jego małżonkę - to sprawia, że co roku produkcja ogranicza się do kilku tysięcy flakonów (i to biorąc pod uwagę wszystkie zapachy).
Każda butelka jest zatem w całości wytworem rzemieślniczej pracy, szczególnie w przypadku rzeźbionych popiersi używanych jako korki (w Impressium są dostępne na indywidualne zamówienie). Claude Marchal ponad 12 lat opracowywał projekt flakonów z czystego kryształu. Wykonywane w Limoges korki z biskwitowej porcelany to klasyczne popiersia kobiety lub mężczyzny, które symbolizują ponadczasowe piękno. Tak jak pierwsze flakony Lalique, rzeźby te są wykonywane metodą traconego wosku, znaną już w starożytności, ale współcześnie bardzo rzadko stosowaną. Gwarantuje ona niepowtarzalność każdej małej rzeźby.
Niezależny Dom MDCI wskrzesza zatem francuską tradycję sztuki perfumeryjnej. Tworzy rzadkie i oryginalne perfumy, prezentowane w butelkach o niepowtarzalnym i niezrównanym smaku estetycznym. Współpracuje z perfumiarzami wybranymi ze względu na ich talent i kreatywność.
Od 2003 roku, każdą premierę śledzą wymagający kolekcjonerzy i koneserzy; flakony MDCI znajdują się w wielu prywatnych kolekcjach i kilku muzeach. A same zapachy są rozpoznawalne ze względu na ich piękno, oryginalność i elegancję, i są obecnie noszone na całym świecie.
Powstanie MDCI było szalenie oryginalną wizją, jednocześnie klasyczną i innowacyjną. Cieszymy się, że marka przyznała Impressium wyłącznie prawo do reprezentowania jej na terytorium Polski.
Brak metod dostawy dla tego produktu.