MDCI Les Indes Galantes
Podróże do dalekich krajów, galeony pełne przypraw, kwiatów i ziół, bogactwo orientu - to wątki przewodnie perfum Les Indes Galantes - jednej z najbardziej cenionych kompozycji w tym temacie na świecie.
Cecile Zarokian zabiera nas w podróż po dawnym imperium mongołów, brytyjskich Indiach czy nawet Cejlonie. W rezultacie otrzymujemy perfumy bogate, ale z duża dozą kremowości i wytrawnego charakteru przypraw, które przełamują woń wanilii.
Malina i rozgrzana pomarańcza stanowią po raz kolejny nieziemski początek, który zapada w pamięć. Po kilku sekundach dołącza do nich migdał. Jego obecność wnosi jednocześnie słodycz i gorycz. To sprawia, że stanowi logiczne rozpoczęcie dla akordu serca - również zbudowanego na zasadzie kontrastów. Cynamon, goździki rozgrzewają tam kompozycję, geranium wnosi dawkę chłodu.
Absolut wanilii, żywica labdanum i kadzidło frankońskie stanowią kanwę, która zapewnia, że Les Indes Galantes zachwycają nos przez długie godziny. Wprowadzenie do kompozycji skóry i benzoinu nadaje jej niespotykanej głębi.
Nuty głowy: bergamotka, pomarańcza, malina, migdały
Nuty serca: geranium, cynamon, goździk, kolendra
Nuty bazy: wanilia, skóra, labdanum, kadzidło frankońskie, benzoin
Twórca: Cecile Zarokian
MDCI
Marka MDCI tworzy dla pasjonatów i kolekcjonerów ekskluzywne perfumy oraz szlachetne, niezwykle cenione flakony. Współpracuje z największymi perfumiarzami naszych czasów. Dla firmy kreuje Francis Kurdjian, Cecile Zarokian, Pierre Bourdon, Amandine Clerc Marie czy Nathalie Feisthauer. To również jedyna marka w historii świata, dla której zapach zgodziła się stworzyć Patricia de Nicolai. Twórczyni od 30 lat odmawia wszystkim innym firmom i tworzy jedynie perfumy dla swojego własnego domu.
Tutaj czar wykwintnych zapachów potęgowany jest przez ponadczasowe piękno butelek i korków.
Za nazwą MDCI („MDCI” oznacza Marchal Dessins et Créations Indépendantes”) kryje się miłość do sztuki, pasja do perfum i pewne szczególne wyobrażenie, że szlachetne zapachy powinny być bardziej sztuką niż przemysłem - źródłem przyjemności , dumy i piękna a nie po prostu towarem. To dlatego każdy flakon jest wykonywany w małym warsztacie, osobiście przez twórcę marki i jego małżonkę - to sprawia, że co roku produkcja ogranicza się do kilku tysięcy flakonów (i to biorąc pod uwagę wszystkie zapachy).
Każda butelka jest zatem w całości wytworem rzemieślniczej pracy, szczególnie w przypadku rzeźbionych popiersi używanych jako korki (w Impressium są dostępne na indywidualne zamówienie). Claude Marchal ponad 12 lat opracowywał projekt flakonów z czystego kryształu. Wykonywane w Limoges korki z biskwitowej porcelany to klasyczne popiersia kobiety lub mężczyzny, które symbolizują ponadczasowe piękno. Tak jak pierwsze flakony Lalique, rzeźby te są wykonywane metodą traconego wosku, znaną już w starożytności, ale współcześnie bardzo rzadko stosowaną. Gwarantuje ona niepowtarzalność każdej małej rzeźby.
Niezależny Dom MDCI wskrzesza zatem francuską tradycję sztuki perfumeryjnej. Tworzy rzadkie i oryginalne perfumy, prezentowane w butelkach o niepowtarzalnym i niezrównanym smaku estetycznym. Współpracuje z perfumiarzami wybranymi ze względu na ich talent i kreatywność.
Od 2003 roku, każdą premierę śledzą wymagający kolekcjonerzy i koneserzy; flakony MDCI znajdują się w wielu prywatnych kolekcjach i kilku muzeach. A same zapachy są rozpoznawalne ze względu na ich piękno, oryginalność i elegancję, i są obecnie noszone na całym świecie.
Powstanie MDCI było szalenie oryginalną wizją, jednocześnie klasyczną i innowacyjną. Cieszymy się, że marka przyznała Impressium wyłącznie prawo do reprezentowania jej na terytorium Polski.
Brak metod dostawy dla tego produktu.