MDCI Vepres Siciliennes
W 2009 roku Claude Marchal zaprosił do swojej marki niezwykle doświadczoną perfumiarz - Jean- Marie Faugier. Stworzyła ona dla MDCI zapach, który miał utożsamiać złożoność letniego powietrza nad Sycylią, a inspirację czerpała z opery Verdiego o tym samym tytule. To właśnie dlatego kompozycja jest niezwykle złożona, wielowymiarowa i łamie stereotyp o tym, że owocowe i zielone perfumy nie mogą być dziełem sztuki.
Oficjalny spis nut Vepres Siciliennes liczy aż 25 pozycji, co pozwala przypuszczać, że cała formuła liczy ponad 100 niezależnych ingrediencji. Obecność na rynku od 2009 roku jest natomiast dowodem na to, że perfumy sięgają ideału.
Otwarcie mają zielone, owocowe, pełne soczystości traw i słodyczy kwaskowych cukierków. Jest bajkowo, beztrosko i spokojnie. Akord pomarańczowych gajów sprawia, że kompozycja zyskuje świeżość, a jednocześnie nie jest po prostu cytrusowa. W Vepres Siciliennes czuć liście, młode pąki, skórki ogrzanych owoców, ale też korę i pestki.
Kremowe, kwiatowe serce kontynuuje te bajkowe wrażenia, a zapach w każdej chwili jest soczysty - tak jakby każda z roślin została skąpana w ciepłym, letnim deszczu.
To perfumy kobiece w 100%, które z pewnością zachwycą koneserki innych pozycji MDCI: Peche Cardinal czy Nuit Andalouse.
Nuty głowy: mandarynka, grejpfrut, pomarańcza, pieprz, zielone liście, kardamon, konwalia
Nuty serca: magnolia, róża, jaśmin, tuberoza, heliotrop, mech dębowy, cedr, ambra, kwiat pomarańczy, osmanthus, malina, goździki
Nuty bazy: śliwka, wanilia, piżmo, kokos, brzoskwinia, cukierki karmelowe
Twórca: Jeanne-Marie Faugier
MDCI
Marka MDCI tworzy dla pasjonatów i kolekcjonerów ekskluzywne perfumy oraz szlachetne, niezwykle cenione flakony. Współpracuje z największymi perfumiarzami naszych czasów. Dla firmy kreuje Francis Kurdjian, Cecile Zarokian, Pierre Bourdon, Amandine Clerc Marie czy Nathalie Feisthauer. To również jedyna marka w historii świata, dla której zapach zgodziła się stworzyć Patricia de Nicolai. Twórczyni od 30 lat odmawia wszystkim innym firmom i tworzy jedynie perfumy dla swojego własnego domu.
Tutaj czar wykwintnych zapachów potęgowany jest przez ponadczasowe piękno butelek i korków.
Za nazwą MDCI („MDCI” oznacza Marchal Dessins et Créations Indépendantes”) kryje się miłość do sztuki, pasja do perfum i pewne szczególne wyobrażenie, że szlachetne zapachy powinny być bardziej sztuką niż przemysłem - źródłem przyjemności , dumy i piękna a nie po prostu towarem. To dlatego każdy flakon jest wykonywany w małym warsztacie, osobiście przez twórcę marki i jego małżonkę - to sprawia, że co roku produkcja ogranicza się do kilku tysięcy flakonów (i to biorąc pod uwagę wszystkie zapachy).
Każda butelka jest zatem w całości wytworem rzemieślniczej pracy, szczególnie w przypadku rzeźbionych popiersi używanych jako korki (w Impressium są dostępne na indywidualne zamówienie). Claude Marchal ponad 12 lat opracowywał projekt flakonów z czystego kryształu. Wykonywane w Limoges korki z biskwitowej porcelany to klasyczne popiersia kobiety lub mężczyzny, które symbolizują ponadczasowe piękno. Tak jak pierwsze flakony Lalique, rzeźby te są wykonywane metodą traconego wosku, znaną już w starożytności, ale współcześnie bardzo rzadko stosowaną. Gwarantuje ona niepowtarzalność każdej małej rzeźby.
Niezależny Dom MDCI wskrzesza zatem francuską tradycję sztuki perfumeryjnej. Tworzy rzadkie i oryginalne perfumy, prezentowane w butelkach o niepowtarzalnym i niezrównanym smaku estetycznym. Współpracuje z perfumiarzami wybranymi ze względu na ich talent i kreatywność.
Od 2003 roku, każdą premierę śledzą wymagający kolekcjonerzy i koneserzy; flakony MDCI znajdują się w wielu prywatnych kolekcjach i kilku muzeach. A same zapachy są rozpoznawalne ze względu na ich piękno, oryginalność i elegancję, i są obecnie noszone na całym świecie.
Powstanie MDCI było szalenie oryginalną wizją, jednocześnie klasyczną i innowacyjną. Cieszymy się, że marka przyznała Impressium wyłącznie prawo do reprezentowania jej na terytorium Polski.
Brak metod dostawy dla tego produktu.