MDCI L'Elegant
Interpretacja pięknego portretu eleganckiego Pierre'a Sériziata wykonana została przez Irene Farmachidi. Jest wytworem wrażliwości i wyrafinowania. Oddaje niemal „dandysową” elegancję modela, sięgając głębiej niż pozory, by dotknąć jego duszy.
Jej kompozycja to złożona, mistrzowska, doskonale wyważona i nadspodziewanie niejednoznaczna mieszanka piżm, drzew, przypraw i ambry. L'Elegant zachwyca swoją grą, w której dominującą rolę odgrywa żywica labdanum i drewno sandałowe. Kwintesencja dobrego stylu i klasy.
Jak przystało na nieskazitelny i szlachetny ubiór, tak samo L'Elegant dopracowany jest w najdrobniejszych szczegółach. Otwiera się jasnym, czystym dymem z kadzidła, któremu głębi dodaje szafran i pikantny kardamon. Z kolei użycie czarnego pieprzu wprowadza chłodny, dystansujący element. Drzewny irys zapewnia szlachetność sercu kompozycji. Pojawia się cień chropowatego miodu, którego słodycz przełamana jest goryczą przypraw - muszkatu, cynamonu i kminu. Krok dalej dawana wprowadza zielone, absyntowe brzmienia i kieruje nas do bazy. Tam bób tonka, oud i mirra tworzą zmysłowy duet, który łączy dżentelmeński wdzięk z siłą i zdecydowaniem.
Ten zapach to wielka ozdoba kolekcji "Painters and Perfumers".
Jeśli chodzi o sam obraz, to oryginalnie namalował do Jacques-Louis David - francuski mistrz klasycyzmu i sztuki oświecenia. Dzieło możemy podziwiać do dnia dzisiejszego - jest jedną z najcenniejszych pozycji w zbiorach Luwru.
Nuty głowy: czarny pieprz, kadzidło frankońskie, szafran, kardamon
Nuty serca: drewno sandałowe, dawana, irys, gałka muszkatołowa, kumin, miód, cynamon
Nuty bazy: labdanum, drewno kaszmirowe, piżmo, ambra, oud, bób tonka, mirra
Twórca: Irene Farmachidi
MDCI
Marka MDCI tworzy dla pasjonatów i kolekcjonerów ekskluzywne perfumy oraz szlachetne, niezwykle cenione flakony. Współpracuje z największymi perfumiarzami naszych czasów. Dla firmy kreuje Francis Kurdjian, Cecile Zarokian, Pierre Bourdon, Amandine Clerc Marie czy Nathalie Feisthauer. To również jedyna marka w historii świata, dla której zapach zgodziła się stworzyć Patricia de Nicolai. Twórczyni od 30 lat odmawia wszystkim innym firmom i tworzy jedynie perfumy dla swojego własnego domu.
Tutaj czar wykwintnych zapachów potęgowany jest przez ponadczasowe piękno butelek i korków.
Za nazwą MDCI („MDCI” oznacza Marchal Dessins et Créations Indépendantes”) kryje się miłość do sztuki, pasja do perfum i pewne szczególne wyobrażenie, że szlachetne zapachy powinny być bardziej sztuką niż przemysłem - źródłem przyjemności , dumy i piękna a nie po prostu towarem. To dlatego każdy flakon jest wykonywany w małym warsztacie, osobiście przez twórcę marki i jego małżonkę - to sprawia, że co roku produkcja ogranicza się do kilku tysięcy flakonów (i to biorąc pod uwagę wszystkie zapachy).
Każda butelka jest zatem w całości wytworem rzemieślniczej pracy, szczególnie w przypadku rzeźbionych popiersi używanych jako korki (w Impressium są dostępne na indywidualne zamówienie). Claude Marchal ponad 12 lat opracowywał projekt flakonów z czystego kryształu. Wykonywane w Limoges korki z biskwitowej porcelany to klasyczne popiersia kobiety lub mężczyzny, które symbolizują ponadczasowe piękno. Tak jak pierwsze flakony Lalique, rzeźby te są wykonywane metodą traconego wosku, znaną już w starożytności, ale współcześnie bardzo rzadko stosowaną. Gwarantuje ona niepowtarzalność każdej małej rzeźby.
Niezależny Dom MDCI wskrzesza zatem francuską tradycję sztuki perfumeryjnej. Tworzy rzadkie i oryginalne perfumy, prezentowane w butelkach o niepowtarzalnym i niezrównanym smaku estetycznym. Współpracuje z perfumiarzami wybranymi ze względu na ich talent i kreatywność.
Od 2003 roku, każdą premierę śledzą wymagający kolekcjonerzy i koneserzy; flakony MDCI znajdują się w wielu prywatnych kolekcjach i kilku muzeach. A same zapachy są rozpoznawalne ze względu na ich piękno, oryginalność i elegancję, i są obecnie noszone na całym świecie.
Powstanie MDCI było szalenie oryginalną wizją, jednocześnie klasyczną i innowacyjną. Cieszymy się, że marka przyznała Impressium wyłącznie prawo do reprezentowania jej na terytorium Polski.
Brak metod dostawy dla tego produktu.