Carthusia Numero Uno
Męski klasyk.
Numero Uno to kolejny (po Corallium) zapach marki Carthusia, w którym użyto olejku z rozchodnika ostrego. Zapewnia on kompozycji nieco kamienny, ziołowy aromat. W przeciwieństwie...
Dostawa rozpoczyna się od
Carthusia Numero Uno
Męski klasyk.
Numero Uno to kolejny (po Corallium) zapach marki Carthusia, w którym użyto olejku z rozchodnika ostrego. Zapewnia on kompozycji nieco kamienny, ziołowy aromat. W przeciwieństwie do Corallium, w Numero Uno jest on bohaterem pierwszego planu.
Kompozycja jest na początku cytrusowa, ale od pierwszych nut czuć mocne drewniane podstawy. Przy tym wszystkim pozostaje lekka, strzelista, bardzo przestrzenna. Nie męczy w czasie największych nawet upałów, a jednocześnie swój charakter utrzymuje zimę. Baza złożona z mirry, wetiweru i labdanum nie wchodzi w obszary kadzidlane, ale trzyma drzewny klimat.
Sporo miejsca w Numero Uno poświęcono też ziołom - bylicy i eukaliptusowi.
Nuty: eukaliptus, bylica, pomarańcza, rozchodnik, bergamotka, paczula, fiołek, tymianek, ylang, mirra, labdanum, wetiwer
Twórca: Luca Maffei
Carthusia
Jest rok 1380. Do Monastyru San Giacomo na Capri przybywa Królowa Neapolu - Joanna I Andegaweńska, która 9 lat wcześniej (w 1371 roku) za sprawą swojego sekretarza ufundowała klasztor. Aby uhonorować tak wielkiego gościa, przeor każe w salach królowej umieścić bukiet najpiękniejszych kwiatów z Capri. Po trzydniowej wizycie okazuje się, że woda w wazonie nabrała niesamowitego, bogatego aromatu. Klasztorny zakonnik-alchemik z polecenia przeora bada zawartość flakonu, i tak powstają pierwsze perfumy na Capri o oszałamiającym, pełnym aromacie bazującym na kwitnących goździkach - Garofilium Silvestre Caprese.
Kilka wieków później, w 1948 roku, ówczesny przeor klasztoru znalazł w archiwum dawne receptury i za zgodą samego papieża - Piusa XII - przekazał je do perfumiarzy z Turynu, którzy przybyli na Capri i otworzyli tam najmniejsze, profesjonalne laboratorium zapachowe na świecie, które dzisiaj znamy jako Carthusia.
Jak powstają perfumy Carthusia?
Obecnie perfumy Carthusia wciąż produkowane są tradycyjnymi metodami z wykorzystaniem najwyższej jakości składników. Procesy filtracji, destylacji cały czas prowadzone są bezpośrednio na wyspie. Co niesamowite, każdy flakon pakowany jest ręcznie w laboratorium marki.
Warto również podkreślić, że wszystkie męskie zapachy zawierają choć kilka kropli olejku rozmarynowego z Monte Solaro, a damskie esencję dzikich goździków z Capri.
Symbol firmy
Logo marki Carthusia to obraz Mario Laboccetta z 1948 roku, przedstawiający kwiatową syrenę, nawiązującą do surrealizmu i mitologii jednocześnie. Syrena rozkwita feerią kwiatów, zmienia się, ewoluuje. Uosabia dwie najważniejsze wartości w perfumach Carthusia: sztukę oraz naturę.
Rok 2017 i zmiany
W roku 2017 marka Carthusia rozpoczęła nowy etap swojej historii uwspółcześniając większość swoich perfum i nadając im zupełnie nowej jakości. Od tej pory wszystkie zapachy dostępne są wyłącznie w dwóch koncentracjach, jako wody perfumowane i ekstrakty perfum.
Carthusia i Impressium
Marka Carthusia stawiając sobie najwyższe standardy na świecie, tego samego wymaga od wszystkich swoich partnerów. Z tego też powodu z prawdziwą radością możemy podzielić się informacją, że Impressium jest jedyną perfumerią w Polsce z oficjalną autoryzacją marki. To prawdziwy zaszczyt i wielkie wyróżnienie.
Brak metod dostawy dla tego produktu.