Maison Violet Sketch
(Wszystkie zapachy Violet występują wyłącznie w koncentracji czystych perfum)
Sketch oznacza Szkic. To paczulowy szypr o orientalnym wydźwięku, który...
Dostawa rozpoczyna się od
Maison Violet Sketch
(Wszystkie zapachy Violet występują wyłącznie w koncentracji czystych perfum)
Sketch oznacza Szkic. To paczulowy szypr o orientalnym wydźwięku, który ujmuje pulsującym, ciepłym charakterem. Złoci się na skórze i zachwyca subtelnym bogactwem doznań. Trzeba jednak uczciwie powiedzieć, że nie jest paczula ostra i ziemista, a zmysłowa i elegancka. Nathalie Lorson jest mistrzynią tej nuty i jej współczesnych interpretacji, co udowodniła choćby w Lalique Perles.
Sketch jest jednak bardziej orientalny i szlachetny, a to wszystko za sprawą olejku z gałki muszkatołowej i absolutu tuberozy. Pierwszy ze składników wnosi nieco drzewny, iskrzący ton, a upojny kwiat tuberozy nadaje słodyczy i miękkiego charakteru w sercu i bazie.
Inspiracją do kreacji tej kompozycji były historyczne perfumy Maison Violet o nazwie Ambre Royal (później przemianowane na Sketch), które oryginalnie bazowały na zwierzęcej ambrze i bardzo intensywnych, korzennych olejkach połączonych z paczulą.
Nuty: paczula, gałka muszkatołowa, tuberoza, piżmo
Twórca: Nathalie Lorson
Maison Violet
Założona w 1827 roku firma Violet przez wiele dziesięcioleci wyznaczała trendy światowej perfumerii zanim jeszcze w grze pojawiły się słynne do dziś marki: Guerlain, Houbigant, Coty. W pierwszej połowie XIX wieku przedsiębiorstwo zasłynęło z wielu patentów, w tym na słynne "savon à la thridace".
Już w 1842 roku Violet został oficjalnym dostawcą perfum cesarzowej Eugenii i Izabeli II Hiszpańskiej, a przed siedzibą firmy i sklepem firmowym przy 12 Boulevard des Capucines ustawiały się kolejki klientów pragnących zakupić te niesamowite zapachy.
W 1858 roku firma przyjęła oficjalną nazwę "À la Reine des Abeilles - Maison Violet", która pomogła w formalnym funkcjonowaniu i zapewniła ochronę produktów i znaków towarowych - Violet był prekursorem tego typu działań w Europie, gdyż w owych czasach należał do najbardziej luksusowych marek świata. Ukoronowaniem ówczesnej pracy była nagroda dla produktów Maison Violet przyznana przez Komitet Wystawy Powszechnej w 1867 roku, w Paryżu na ręce Louisa Claye - dyrektora w tamtym okresie.
Po śmierci Louisa Claye, Maison Violet należał do dziesięciu najbardziej znaczących producentów perfumeryjnych we Francji i wszedł z nową erę z olbrzymimi aspiracjami. Ich potwierdzeniem był gwałtowny rozwój z następnych latach, kiedy produkty Violet trafiły do Stanów Zjednoczonych, Rosji, Portugalii czy Wielkiej Brytanii.
Niestety, dwie wojny światowej, kryzysy i niepokoje I poł. XX wieku okazały się dla Maison Violet zabójcze i firma w 1953 roku zniknęła z zapachowego pejzażu Francji. Dawne fabryki popadły w ruinę, receptury zaginęły, a dziedzictwo omszało, pokryło się patyną dziejów bez mała...
Ponad 50 lat później, w 2015 roku, Nathalie Lorson - naczelny nos Lalique - we współpracy z trójką młodych Francuzów wskrzesiła Maison Violet i wykreowała współczesne kompozycje, które mają być synonimem luksusu, elegancji i klasy. Zapachy Violet występuję wyłącznie w formie ekstraktów perfum.
Co ciekawe, Maison Violet jest dysponentem znaku towarowego LA REINE DES ABEILLES - Królowej Pszczół, który został zastrzeżony w 1858 (a więc przed Guerlain) roku na kanwie ówczesnego prawa w Sądzie handlowym w Paryżu.
Brak metod dostawy dla tego produktu.